دیجیتال برندینگ واژهای است برای توصیف تمام روشهای مختلف که در آن یک مسب و کار برای مشتریان خود به صورت آنلاین ترسیم میشود، به کار میرود. این واژه شامل تعدادی از جنبههای مختلف بازاریابی از جمله سئو، تبلیغات آنلاین، بازاریابی محتوی، رسانههای اجتماعی و بازاریابی مبتنی برinfluencer می باشد.
دیجیتال برندینگ در مقابل دیجیتال مارکتینگ
اغلب، عبارات دیجیتال برندینگ و دیجیتال مارکتینگ را به جای یکدیگر به کار میبرند. اما این اشتباه در حالی رخ میدهد که معانی متفاوتی از یکدیگر دارند. بازاریابی دیجیتال بیشتر روی نقاط مثبت یک محصول یا خدمت خاص در بازار متمرکز است و دیجیتال برندینگ، هویت و ارزشهای اساسی شرکت یا سازمان را برجسته میکند. برندینگ تا زمان جایگزینی مجدد یا احساس نیاز مجدد، اولین چیزی است که در ذهن مشتری باقی خواهد ماند. در حالی که بازاریابی دیجیتال برای متقاعد کردن خریدار در یک زمان بسیار عالی است، اما برندینگ در ایجاد روابط مادام العمر میان سازمان و مشتری بی نظیر است.
مزایای دیجیتال برندینگ
چند کاناله بودن
داشتن یک دیجیتال برندینگ قوی به شما اجازه میدهد تا در بسترهای قدرتمند دیجیتال مانند رسانههای اجتماعی، تبلیغات آنلاین و سایتهای مبتنی بر چت پیام خود را به مشتریان خود فرستاده که این یک مزیت بزرگ برای هر کسب و کار است.
ویروسی بودن
ما در عصر دیجیتال زندگی میکنیم تا ویروسی شویم، این یک معامله بزرگ برای ماست. ویروسی شدن حداکثر نوردهی در مدت زمان کوتاهی است که ممکن است در نتیجه یک اتفاق رقم بخورد. اما این اتفاق شیرین یک نتیجه مبتنی بر فعالیتهای بازاریابی شما خواهد بود.
تعامل
دیجیتال برندینگ اجازه میدهد تا ذهن مشتری شما درگیر یک حس منحصر بفرد شود. برخی روشهای دیجیتال برندینگ شامل راه اندازی یک آگهی تبلیغاتی در سایتهای خاص و یا ایجاد یک فایل Gif برای نشان دادن ویژگیهای مثبت محصول میباشد.
بدون توقف
در فرآیند دیجیتال برندینگ، توقف یک واژه بی معناست و این موضوعی است که شما را از بقیه رقبا جدا خواهد کرد. برندینگ با کنار هم قرار دادن تمام نقاط قوت شما، موقعیت تان را در بازار ارتقا میدهد.
ارتباطات بهتر
دیجیتال برندینگ با ابزار جادویی خود همواره در پی بهترین و در دسترسترین نوع ارتباط با مشتریان و مخاطبین برند شما خواهد بود. این ارتباط شامل نسلهای مختلف، از مردم سنتی تا نسل جوان مدرن خواهد بود.
بازاریابی در مقابل نام تجاری
زمانی که بین برند و بازاریابی تمایز ایجاد میکنید، باید نگاهی نزدیکتر به تاکتیکهایی که قصد دارند برند و استراتژی را افزایش دهند، بیندازید. زمانی که از طریق کانالهای دیجیتالی بازاریابی میکنید، در حال تحقیق، ایجاد علاقه، تولید تقاضا و ترویج خدمات و محصولات خود هستید.
از طرف دیگر، هنگامی که شما با یک استراتژی تجاری در حال رشد هستید، آگاهی از برند را افزایش میدهید و یک سرویس با کیفیت به مخاطبین خود ارائه میدهید و ارزش ویژهای برای بند خود ایجاد میکنید. یک استراتژی برندینگ به سادگی به مخاطب خود میگوید که محصول یا سرویس خود را صرفا به این دلیل که بهتر از رقیب تان است، بخرید. شما میخواهید حقیقت و ارزش محصولات و خدمات خود و هویت برند را بیان کنید تا مصرف کنندگان بتوانند آنها را ببیند.
شما به مصرف کنندگان خود فشار وارد نمیکنید. در واقع ویژگیهای برندتان را آشکار میکنید تا خود بتوانند بر اساس آن تصمیم بگیرند. درک ارزش شما زمانی شکل میگیرد که به طور مداوم محصولاتی با کیفیت بالا ارائه دهید.
موارد زیر برخی از شاه کلیدهای برندسازی دیجیتال در سال 2021 را شرح میدهند:
بهینه سازی برای موبایل
تقریبا همه افراد این روزها یک تلفن همراه دارند و بنابراین بهینه سازی محتوای شما برای این رسانه یک اجبار است. تخمین زده میشود که ۴۰% مصرف کنندگان زمانی که یک وب سایت برای تلفن همراه بهینه سازی نشده است، آن را ترک خواهند کرد.
اصالت
زمان تغییر کرده است و مردم خیلی بیشتر از سی سال پیش مطلع شده اند. چیزی که ممکن است به عنوان یک برند تجاری خوب از آن استفاده شود، احتمالا در حال حاظر بی ارزش تلقی خواهد شد. شرکتها یا سازمانهایی که میتوانند خود را به عنوان یک برند معتبر و قابل اعتماد به نمایش بگذارند، بیشترین موفقیت را کسب خواهند کرد.
شبکههای اجتماعی
شبکههای اجتماعی بسیار بزرگ هستند و راه گریزی از آنان وجود ندارد. تنها در کشور آمریکا سه چهارم از جمعیت آن حداقل در یکی از شبکههای اجتماعی عضویت دارند. زمانی که یک شرکت در حال گسترش استراتژی تجاری خود است، شبکههای اجتماعی یکی از اولین مسیرهای است که مورد بحث قرار میگیرند. اما توجه داشته باشید تا شبکه اجتماعی مدنظرتان با رسالت سازمانی شما همخوانی داشته باشد.
ویدئو
ساخت و اشتراک محتوای ویدئویی در میان نسل جوان بسیار محبوب است و یک راه عالی برای کسب شهرت و تبلیغ نام برند شماست.
رتبه بندی
اهمیت رتبه بندی در موتورهای جست و جو به ویژه گوگل باعث ایجاد حس اعتماد در میان کاربران خواهد شد. همچنین برندها باید در رقابتی نفس گیر سعی کنند تا در صدر رتبه بندی بمانند.
رباتهای گفت و گو
با کمک رباتهای گفتگو و طراحی سوال و جوابهای از پیش تعیین شده سعی کنید تا ارتباط خود با مشتریان را به صورت ۲۴/۷ به اجرا در آورید. یک کمپین دیجیتال برندینگ خوب، گامی حیاتی در ساخت هر کسب و کار موفق است. به همین دلیل مهم است که پیش از شروع، یک استراتژی دیجیتال برندیگ داشته باشید. یک کمپین برندیگ خوب علاوه بر افزایش شهرت به شما امکان یک رابطه قوی با مشتری را میدهد.
به یاد داشته باشید که دیجیتال مارکتینگ چیزی است میتوان آن را در هر شرایطی اجرا کرد، اما دیجیتال برندینگ نشان میدهد شما چه کسی هستید.
آخرین تاریخ بروزرسانی
پنجشنبه 1402/02/14