دیجیتال برندینگ چیست؟

what is digital branding

آنچه مشتریان در مورد ما می‌گویند مهم‌تر از چیزی است که درباره خودمان می‌گوییم. تلاش‌های دیجیتال برندینگ در مورد اینکه چه کسانی هستیم و چه ارزشی را برای مشتریان احتمالی، شرکا، اعضا و یا مصرف کنندگان ارائه می‌کنیم بسیار مهم است.

اما این موضوع خیلی پیچیده‌تر است. در یک دنیای مرتبط با بسیاری از نقاط ارتباط آنلاین (مانند وب سایت، اپلیکیشن ها، نتایج موتور جستجو، بازبینی‌های آنلاین یا بحث‌های شبکه‌های اجتماعی) بیشتر تصمیمات پس از تجربه برند شما در فضای دیجیتالی گرفته خواهد شد.

در یک دنیای متصل، اکثر تصمیم‌گیری‌ها پس از تجربه مخاطب برند شما در فضای دیجیتال انجام می‌شوند.

باید قبول کنید که بدست آوردن مشتریان جدید با مقدار محتوا، اطلاعات و گزینه‌های موجود برای مخاطب هدف بسیار مشکل شده‌است. حالا مشخص روشن است که رویکرد سنتی بازاریابی دیگر کافی نیست.

شما باید درک کنید که برند شما چطور بر احتمال خرید محصول یا خدمات شما، پیوستن به سازمان شما یا تبدیل شدن به یک شریک یا اسپانسر تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل است که برند تجاری برای کسب‌وکار شما مهم است. با مطالعه ادامه مطلب بر اهمیت و چگونگی موضوع خواهیم پرداخت.

دیجیتال برندینگ یا برندسازی دیجیتال چیست؟

مخاطبین شما همواره بوسیله تبلیغات و پیام‌های بازاریابی از جانب شما بمباران می‌شوند. این ایجاد ارتباط و مدیریت ابزارهای دیجیتال، داستان و نحوه ارائه آن در فضای دیجیتال است. برندسازی دیجیتال در گرو ایجاد داستان و حضور برند شماست. برندسازی دیجیتال کلید برقراری ارتباط معنادار با مخاطب هدف است. این در مورد استفاده از پیشنهاد منحصر به فرد برای متفاوت کردن خود و پیشنهادهای شما از صدق می‌کند.

حالا اجازه دهید موارد را جزء به جزء جلو برویم!

دیجیتال برندینگ

هویت دیجیتالی شما

دیجیتال برندینگ باید متفاوت از ایده‌های سنتی بازاریابی ما باشد. یک برند نمی‌تواند به ما بگوید چه چیزی را نمایش می‌دهد چه رسد از آن انتظار داشته باشیم تا برای مخاطب باور پذیر باشد.

برند باید ارزش‌های خود را زنده کند تا بتواند وارد کانال‌های تعاملی تجاری شود.

دو واسطه قدرتمند که برای ساختن هویت دیجیتالی شما مورد استفاده قرار می‌گیرند بازاریابی محتوی و رسانه‌های اجتماعی هستند.

بازاریابی محتوا

هنگامی که در مورد فرآیند رشد خود فکر می‌کنید، چه مواردی رو به یاد می‌آورید؟ چه محرک‌هایی باعث شدند تا به اهداف خود برسید؟ پاسخ این سوالات، داستان برند شما خواهد بود و اینکه چگونه چالش‌ها را به فرصت تبدیل کردید.

در واقع، این همان هویت شماست.

درک این که چگونه چالش‌هایی که با نیازها و خواسته‌های مخاطبین هدف خود روبرو شدید، بسیار مهم است. بازاریابی محتوا به بهترین نحو برای ارایه محتوای مرتبط مناسب برای مراحل مختلف سفر یک کاربر به کار می‌رود و بیانگر این است که چگونه از طریق یک سری از استراتژی‌ها به راه حل‌های خوبی برای محصول یا خدمت خود می‌رسید.

حال بیایید به این موضوع بپردازیم که چگونه رسانه‌های اجتماعی برای ساختن هویت دیجیتالی شما مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی صدای برند شما را هستند. با انتشار روزانه پست‌های خود و بازخورد نظرات مشتریان، بیشترین استفاده را خواهید برد. فعالیت در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند برای شکل دادن هویت شما به کار رود.

اگر مطمئن نیستید چطور شروع کنید، با گوش دادن در شبکه‌های اجتماعی شروع کنید تا به هویت دیجیتالی خود نزدیک شوید. برای راهنمایی هویت دیجیتالی خود، اینفلوئنسرها را بررسی کنید. شما مجبور نیستید هویت خود را براساس آنچه که مخاطب شما می‌خواهد، تغییر دهید. شما باید روشی را که با مخاطب خود صحبت می‌کنید تغییر دهید و هویت شما با این تجربه شکل خواهد گرفت.

زمانی که هویت خود را ایجاد کردید، زمان آن رسیده که بر روی دید خود تمرکز کنید.

افق دید شما

نقاط تماس

دومین بخش از دیجیتال برندینگ افق دید شما خواهد بود. این نکته را در نظر بگیرید که مخاطب هدف شما در فضای دیجیتال در معرض دید شما قرار دارد.

افق دید در دیجیتال برندینگ

این شامل وب سایت شما، نتایج جستجوی آنلاین، شبکه‌های اجتماعی است. به طور طبیعی، اولویت و منابع در نقاط حساس “کنترل‌شده” مانند وب سایت شما قرار داده می‌شوند اما موثرترین راه‌های ارتباطی آن‌ گروهی هستند که اصطلاحا کنترل‌نشده‌اند که کارشان امتیاز دهی و نوشتن بررسی تخصصی پیرامون شماست.

تبلیغات دیجیتال

تبلیغات دیجیتال همچنین به قابلیت دید شما نیز کمک می‌کند و یک “کنترل” کنترل‌شده در نظر گرفته می‌شود. با تبلیغات قوی تبلیغاتی، شما می‌توانید کمپین‌های مورد هدف خود را ایجاد کنید.

digital ad

بهینه سازی سایت و موضوع سئو

بخش مهمی از افق دید شما را نتایج موتورهای جستجو رقم می‌زنند. بودن در صدر نتایج موتورهای جستجو، نه تنها به افزایش دید شما کمک می‌کند، بلکه نشان می‌دهد شما از نیازهای مخاطبین هدف خود آگاه هستید و سلیقه آن‌ها را درک می‌کنید.

نتایج موتور جستجو همچنین باعث ایجاد اعتبار می‌شود چون بسیاری از مشتریان بر این باورند که اگر برند در موقعیت اول در نتایج موتور جستجو نمایش داده شود، باید بسیار معتبر باشد.

سئو - seo

پیشنهاد می‌شود : مقاله تخصصی بهینه سازی سایت و مبحث سئو

اعتبار داشتن

شما می‌توانید سال‌ها را صرف ساختن اعتبار خود کنید، اما می‌تواند چند ثانیه طول بکشد تا ثمره سال‌ها تلاش خراب شود. مهم است که به طور فعال حلقه بازخورد را با جمعیت هدف خود به جهت حفاظت از  اعتبارتان ایجاد کنید. یک برند دیجیتال که به درستی مشخص شده‌است می‌تواند از تمام راه‌های موثر برای جمع‌آوری بازخورد استفاده کند که به نوبه خود اعتبار را افزایش می‌دهد.

IT TAKES 20 YEARS TO BUILD A REPUTAION AND FIVE MITUTES TO RUIN IT

WARREN BUFFET

مزایای دیجیتال برندینگ برای متخصصان

به عنوان یک متخصص، درک تفاوت بین برندسازی دیجیتالی و برندسازی شخصی برای تلاش‌های برندینگ دیجیتال بسیار مهم است. دیجیتال برندینگ با پرسنال برندینگ تفاوت دارد. انگیزه‌های پرسنال برندینگ هم اکنون شناخته شده است ولی در دیجیتال مارکتینگ در حال برخی تغییرات است.

در زیر لیستی از این که چگونه برند دیجیتال بر صنایع و مشاغل مختلف تاثیر می‌گذارد را پیدا خواهید کرد.

  • نویسندگان – یک برند دیجیتال به شما کمک می‌کند یک نماینده ادبی پیدا کنید که به دنبال استعدادهای جدید باشد. این نماینده قصد دارد به برند دیجیتالی شما نگاه کند و ببینید چند کتاب دیگر را می‌توانید به فروش برسانید.
  • وکیل – به عنوان وکیل با یک برند دیجیتال بزرگ، شما می‌توانید مشتریان بیشتری پیدا کنید. با حضور اجتماعی قوی، افرادی را که به دنبال وکیل برای کسب‌وکار شان هستند را به همراه داشته باشید.
  • املاک و مستغلات – اگر شما یک کارشناس املاک و مستغلات هستید، باید مشتریان بیشتری به دست آورید، نظرات بیشتری جذب کنید تا با مالکان جدید و یا افرادی که سعی در خرید اموال سرمایه‌گذاری و غیره دارند، وارد معامله شوید.
  • مشاوران – اگر شما یک متخصص در زمینه خود هستید و برند سازی دیجیتال ندارید، پس یک متخصص نیستید (حداقل در چشمان اکثر مشتریان). مردم قصد دارند با برند شما تعامل کنند، چه شما یک برند تثبیت‌شده باشید یا نه، کنترل دیجیتال برندینگ خود را در دست بگیرید و آن را برای مردم دست یافتنی کنید تا با شما ارتباط برقرار کنند و از این راه اعتبار بیشتری کسب کنید.
  • مقامات دولتی – همه ما اهمیت سکوی دیجیتال و نقشی که در انتخابات اخیر ایفا شده را می‌دانیم. بنابراین اگر این برند دیجیتال بی زرق و برق باشد، جذب کمک‌های مالی و یا تحریک این پایه که سعی دارید توسعه پیدا کنید، مشکل‌تر خواهد بود.
  • مدیران کسب‌وکار – به عنوان یک مدیر اجرایی، بهتر است خودتان را از سایر مدیران جدا کنید. از برندسازی برای نمایش ارزشی که می‌خواهید به یک سازمان بدهید، استفاده کنید.
  • هنرمندان – به عنوان یک هنرمند می‌توانید از برند دیجیتال خود برای آوردن چشم بیشتر، و یا دیدگاه بیشتر به یک محصول استفاده کنید. اگر می‌خواهید پلت فرم آنلاین خود را بسازید که بر رقبای خود پیشی بگیرد، باید برند دیجیتال خود را همین امروز بسازید.
  • سایرین – حالا در نهایت اگر در زمینه ارائه یک محصول یا سرویس خاص متمرکز هستید، برند دیجیتال تان به هدایت مخاطب هدف خود از طریق فرآیند تصمیم‌گیری کمک خواهد کرد.

مهم نیست که صنعت یا نام تجاری تان چه چیزی به موقعیت منحصر به فرد شما اعمال می‌شود. شما می‌خواهید مطمئن شوید که درک بهتری از این که چگونه نام تجاری می‌تواند بر شما و کسب‌وکار شما تاثیر بگذارد و چگونه می‌توانید از آن برای بازار استعداد، مهارت و یا تخصص خود استفاده کنید، داشته باشید.

مزایای دیجیتال برندینگ برای سازمان‌ها

به عنوان یک سازمان، برندسازی دیجیتالی شما را جلوتر از منحنی قرار می‌دهد.

درک اینکه چگونه تکنولوژی امروزه با هم جمع می‌شوند تا تجربیات قابل‌توجهی برای مشتریان بالقوه – بالفعل، مشترکین ایجاد کنند، اولین گام ساخت یک برند دیجیتال قوی است.  تکنولوژی‌ها و ابزارهای دیجیتال را کنار هم گردآوری کنید تا روابطی را با مخاطبین هدف خود ایجاد کنید و اینبرای برند دیجیتالی شما مهم است.

از آنجا که مصرف‌کننده امروزی از پلت فرم‌های دیجیتال استفاده می‌کند (به عنوان مثال جستجوی آنلاین، وب سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و غیره) برای کمک به خرید آن‌ها، ایجاد یک برند دیجیتال قوی، تولید محتوا و آگاهی از برند را افزایش خواهد داد.

یک مثال عالی که اکثر ما تجربه کرده‌ایم خرید یک ماشین است. در طی این فرآیند، شما می‌توانید تحقیقات زیادی را برای تصمیم‌گیری آگاهانه قبل از صحبت با نمایندگی خودرو انجام دهید. زمانی که تصمیم می‌گیرید وارد ساختمان شوید، حالا بیشتر مطلع هستید و درک شما از برند فروشنده این تصمیم را آسان می‌کند. (البته بحث مادی قضیه هم الان خیلی مهمه)

به همین دلیل است که برندسازی برای کسب‌وکار شما بسیار مهم است. مشتریان قبل از اینکه کسب‌وکار شما را تشویق کنند، اطلاعات بیشتری درباره برند شما خواهند داشت. دقت کنید که بر روی افزایش حضور برند خود تمرکز داشته باشید تا مشتریان شما احساس راحتی بیشتری با شما داشته باشند.

organised digital

برای شرکت‌ها

مشتریان امروزی انتظار دارند که شرکت‌ها شفاف‌تر باشند – در حقیقت آن‌ها خواهان آن هستند. هنگامی که شرکت‌ها بر ساخت یک برند دیجیتال قوی تمرکز می‌کنند، درک عمیق‌تری از نحوه تعامل مشتریان با برند آن‌ها در فضای مجازی داشته باشند. این درک نه تنها بر بازاریابی آنان تاثیر می‌گذارد بلکه بر فعالیت‌های تجاری آن نیز تاثیر می‌گذارد.

برای سایرین

به عنوان یک سازمان غیر انتفاعی، برند دیجیتال شما برای تامین بودجه، کمک‌های مالی و افزایش آگاهی بسیار حیاتی است. یک راه بررسی تلاش‌های دیجیتالی شما، اعتبار سنجی است. یک برند دیجیتالی بزرگ، نوآوری، صلاحیت و فراست تجاری سازمان را نشان خواهد داد.

برای کسب و کاره‌ای کوچک

به عنوان یک کسب‌وکار کوچک، بیشتر نتایج مثبت دیجیتال برندینگ شما براساس تلاش‌های صاحب یا مدیر عامل تان خواهد بود. یک برند دیجیتال قوی به شما کمک خواهد کرد که کسب‌وکار خود را متفاوت کنید و بگویید که چرا شما منحصر به فرد هستید. در یک بازار شلوغ، شما باید هر کاری که می‌توانید انجام دهید تا کسب‌وکار خود را در بهترین موقعیت برای برنده شدن قرار دهید.

اکثر کسب و کارهای کوچک بودجه‌های بازاریابی برای رقابت با ۱۰۰ شرکت برتر را ندارند. تمرکز روی کانال‌های دیجیتالی نسبت به کانال‌های بازاریابی سنتی بسیار ارزان‌تر است.

win in digital

شکست برندسازی دیجیتال

برندها به طور فزاینده‌ای در حال تلاش برای نشان دادن شخصیت برتر در ارتباطات بازاریابی خود هستند. برخی این کارها را خوب انجام می‌دهند، در حالی که برخی دیگر اصلا خوب نیستند. (در جامعه ما هم بسیار دیده می‌شوند چنین مثال هایی)

شخصیتی که برندسازی دیجیتال از خود نشان می‌دهد شبیه یک انسان است – مانند افزایش اعتماد یا کاهش .

در فضای دیجیتال، این شخصیت از طریق تعامل، گفتگو و حضور رو‌ی سکوهای خاص ساخته می‌شود. به خاطر داشته باشید که فقط نشان دادن و مشارکت در مکالمه یک بیانیه از درون ماست.

برند شما می‌تواند شکاف بین اهداف کسب‌وکارتان و آنچه که مخاطب هدف شما می‌خواهد با آن درگیر شود را پر کند. اگر مشتری شما می‌خواهد شما را پیدا کند یا ارجاعات خود را چک کند، دیجیتال برندینگ شما باید فوراً به این نگرانی‌ها رسیدگی کند.

جمله پایانی

از آنجا که مصرف‌کننده امروزی از سکوهای آنلاین (جستجوی آنلاین, وب سایت‌های ارتباط جمعی, برنامه‌های کاربردی تلفن همراه) برای تصمیمات خود استفاده می‌کند، ایجاد یک برند سازی دیجیتال قوی باعث جذب مشتری و کسب درآمد شما خواهد داد.

به عنوان صاحبان کسب‌وکار، بازاریابان و یا افرادی که به دنبال ایجاد مخاطب هستند، همه ما باید بر ساختن یک برند دیجیتالی قوی تمرکز کنیم زیرا در پایان، تجارت ما به آن بستگی دارد.

اشتراک گذاری:
از سال 1382 با فضای دیجیتال آشنا شدم و از همان ابتدا شیفته این دنیای جدید شدم، در سال 1387 وارد عرصه تولید محتوا در رسانه های جمعی شدم و با تلفیق آموخته های رسانه و دنیای مجازی، توانستم در پروژه های زیادی حضور یابم.در مقطع کارشناسی مدیریت تحصیل کردم و هم اکنون به صورت حرفه ای در حوزه دیجیتال برندینگ فعالیت می کنم.

دیدگاه ها

۲ دیدگاه ها

Leave a پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *