page loader

سایت

۷ دلیل برای شکست کسب و کار شما در بازاریابی دیجیتال

مرداد ۱۳, ۱۳۹۷
| | |
اشتراک گذاری:
مسترمشاور

آیا دنیای رسانه های اجتماعی می تواند جای دیوانه‌کننده‌ای باشد و شما را گیج کند؟همیشه تغییراتی وجود دارند که در الگوریتم رسانه های اجتماعی ایجاد می‌شوند.
معمولا این تغییرات برای ما چالش برانگیز می‌شوند و استراتژی دیجیتال مارکتینگ ما را دچار مشکل می‌کنند.
اگر تعجب می کنید که چرا استراتژی بازاریابی دیجیتال شما کار نمی کند و تعاملی که انتظارش را داشتید بدست نمی آورید، ممکن است نیاز باشد صبر کنید، کمی از دور به این موضوع نگاه کنید تا بتوانید برنامه‌ ریزی کنید که چه کاری انجام دهید تا به یک برنامه متناسب برای پایگاه های اجتماعی خود برسید.

در این‌ جا دلایل کار نکردن استراتژی‌ دیجیتال مارکتینگ را به همراه راهکار‌های حل آن ناکامی ها به شما خواهیم گفت.

بازرایابی با اینفلوئنسرها

۱- با انرژی و پیوسته حرکت نمی‌کنید :

همانطور که یک رژیم غذایی یا برنامه ورزشی بدون پیوستگی جواب نمی‌ دهد استراتژی بازاریابی دیجیتال نیز بدون پیگیری جواب نمی دهد. انتشار پست، یک بار در ماه و یا هر زمان که دوست دارید شما را بسیار عقب می‌اندازد.
خودتان را به جای مشتریتان بگذارید. اگر صفحه برندی را دنبال کنید و به مدت ۴ ماه هیچ فعالیتی از آن نبینید اصلا با آن برند احساس نزدیکی نخواهید کرد. اگر مطالبی مرتبط و به طور مرتب پست کنید، بیشتر مخاطبانتان شما آن را خواهند دید و تعامل بیشتری با شما برقرار خواهند کرد.
معمولا توصیه می‌شود در اینستاگرام به صورت روزانه پست بگذارید تا شما را به کاربران بیشتر نشان دهد. ممکن است انتشار روزی یک پست زیاد به نظر برسد ولی با درست کردن یک تقویم محتوایی و برنامه‌ریزی ماهانه می‌توانید این کار را انجام بدهید.

۲- شما فقط قصد فروش محصولاتتان را به مخاطبانتان دارید :

در اینجا می‌توان یک مثال زد، فکر کنید برای بار اول است که با یک نفر قراری عاشقانه گذاشته‌اید. اگر در همان لحظه اول و بدون هیچ شناختی از او حلقه‌ای را در بیاورید و به او اصرار کنید با شما ازدواج کند!!! چه اتفاقی خواهید افتاد؟!
قطعا اگر انسان طبیعی باشید بدون شناخت به کسی پیشنهاد ازدواج نخواهید داد.
او نیز اگر انسان طبیعی باشد قبول نخواهد کرد! مشتریان هم بدون شناخت از شما محصول شما را انتخاب نمی کنند.
سعی کنید قبل از اینکه محتوایی برای فروشتان ایجاد کنید بین پست‌های مربوط به محصولات خود ، در چند محتوا چیزهایی را منتشر کنید که مخاطبتان به آن‌ ها علاقه دارند.
این محتوا می‌تواند آموزش چیزی باشد یا تعریف کردن داستان برندتان.
این کار باعث می‌شود مشتریانتان را به خودتان علاقه‌ مند کنید و یا می‌توانید خبرهایی از روند تولید محصولاتتان منتشر کنید و یا رضایت مشتریان قبلی‌خود را بازتاب دهید.

۳- مخاطبین خود را نمی‌شناسید:

اگر حتی ندانید مخاطبین شما چه کسانی هستند می توانید با نگاه کردن به تجزیه و تحلیل کانال‌های رسانه‌های اجتماعی خود شروع کنید.
مثلا با بیزنس کردن صفحه اینستاگرام خود می‌توانید اطلاعات خوبی از مخاطبینتان کسب کنید مثل شهری که زندگی می‌کنند، سن، جنسیت و …
اشتباه رایج بسیاری از برند‌ها و کمپانی های بزرگ صحبت کردن به شیوه ای  است که متعلق به کسب و کارشان نیست.
اگر شما پزشک هستید و مطب دارید نباید مرتبا عکس از کارکنان و محیط مطبتان به اشتراک بگذارید و یا اگر یک رستوران را اداره می‌کنید نباید مرتبا عکس غذاهایتان در رستوران خالی را به همراه یک توصیف خسته کننده به کار ببرید.
در دیجیتال مارکتینگ مهم است محتوایی جذاب ایجاد کنید که قابلیت این را داشته باشد که مخاطبانتان با شما تعامل بیشتری برقرار کنند.

۴- با مخاطبانتان ارتباط برقرار نمی‌کنید:

بسیاری از اوقات برند‌هایی را می‌بینیم که محتوای بسیار خوبی دارند اما توجهی به کامنت‌های پست‌های خود نمی‌کنند.
این نظران چه خوب باشند و چه بد نیاز به پاسخگویی دارند. گذاشتن زمانی برای پاسخگویی به مخاطبانتان  به این معنی است که شما در مورد مشتریان و نیازهای آن‌ها اهمیت می دهید. لازم نیست تمام روز را به پاسخی طولانی برای تمام نظرات اختصاص دهید، یک “متشکرم” یا “برای تجربه‌ی بدی که شما پیش آمده متاسفیم” ساده می تواند یک راه عالی برای ایجاد احساس رضایت در مشتری باشد. همچنین این را به کسانی که از شبکه های اجتماعی شما بازدید می‌کنند نشان می‌دهد که شما با مخاطبینتان در تعامل هستید و به مشتریان خود گوش می دهید و نیاز‌های آن‌ها را جدی می‌گیرید.

شبکه های اجتماعی

۵- شما در تمام رسانه‌های اجتماعی موجود حضور دارید:

حضور در تمام کانال‌های ارتباطی استراتژی بازاریابی دیجیتال مناسبی نیست.
شما می خواهید به هر کسی در که در شبکه های اجتماعی مختلف وجود دارد دسترسی پیدا کنید اما این دلیل مناسبی برای این کار نیست.
به عنوان مثال اگر شما یک مزون لباس دارید باید بخش زیادی از زمان خود را در اینستاگرام سپری کنید چرا که آن‌جا جایی است که مشتریان شما حضور دارند، یعنی زنان جوان. همه ما می دانیم که زمان محدود است و بنابراین، بهترین راه برای استفاده از آن وقت گذاشتن در کانال هایی است که مخاطبان شما در آن‌جا هستند.

۶- رسانه‌های دیجیتال خود را به صورت آفلاین معرفی نمی‌کنید:

داشتن یک صفحه فیس بوک یا اینستاگرام به معنی رسیدن به تمام رویا‌های شما نیست. شما صفحه خود را می سازید اما دلیل نمی‌شود به محض ساختن آن طرفدارانتان به سمت شما سرازیر شوند.
برای دیده شدن در این شبکه‌ها یا باید پول بدهید و یا خلاق باشید!
در ابزار‌های فیزیکی کسب و کارتان آدرس شبکه های اجتماعیتان را وارد کنید و یا مردم را مشتاق کنید تا کانال‌های ارتباطی با شما را دنبال کنند.
می‌توانید در دکوراسیون خود آیکون و آدرس شبکه‌های اجتماعی که در آن‌ها حضور دارید را قید کنید تا مشتریانتان بدانند از چه راه‌هایی می توانند به شما دسترسی پیدا کنند.

۷- استراتژی ندارید:

فقط به این دلیل که صفحه‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید وارد این فضا نشوید. ترکیب ۶ راهنمای قبلی می‌تواند کار مشکلی باشد اما شما باید آن‌ها را اعمال کنید.
ما متوجه هستیم که سر شما شلوغ است و کسب و کاری دارید که باید به آن رسیدگی کنید. با این حال، با چند ابزار برای تقویت استراتژی رسانه های اجتماعی، مثلا یک تقویم محتوا ، برنامه‌ریزی برای چند دقیقه در هفته و مشاوره آنلاین با مسترمشاور می توانید استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را در مسیر درست تنظیم کنید.

در: دیجیتال مارکتینگ برچسب ها: اینستاگرام, بازاریابی دیجیتال, مستر مشاور
مقالات مرتبط

چرا هشتگ ها نقش مهمی در دیجیتال مارکتینگ ایفا می کنند؟

مرداد ۳۰, ۱۳۹۷ | مستر مشاور
مسترمشاور

هنگامی که در دیجیتال مارکتینگ روی توسعه برند فعالیت می کنید، هشتگ ها نقش مهمی را برای رسیدن...

ادامه مطلب ...

چرا دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارهای کوچک نقش حیاتی دارد؟

مرداد ۲۸, ۱۳۹۷ | مستر مشاور
مسترمشاور

زمانی که کسب و کارهای کوچک شروع به کار می کنند ، اغلب ممکن است از نقش دیجیتال...

ادامه مطلب ...

دیجیتال مارکتینگ و فرایند اجرای آن

مرداد ۲۰, ۱۳۹۷ | مستر مشاور
مستر مشاور

دیجیتال مارکتینگ شامل کلیه فعالیت های بازاریابی کسب و کار شما در فضای آنلاین با استفاده از ابزارهای...

ادامه مطلب ...