page loader

سایت

دیجیتال مارکتینگ و فرایند اجرای آن

مرداد ۲۰, ۱۳۹۷
| | |
اشتراک گذاری:

دیجیتال مارکتینگ شامل کلیه فعالیت های بازاریابی کسب و کار شما در فضای آنلاین با استفاده از ابزارهای الکترونیک گفته می شود.شرکت ها با استفاده از کانال ها و صفحات متعدد در شبکه های اجتماعی ، وب سایت ها ، موتورهای جستجو ، ارسال ایمیل و… برای تعامل با مشتریان فعلی و آینده خود برنامه ریزی می کندد.

با وجود در دسترس بودن اینترنت در اکثر نقاط جهان،آیا حرف مسترمشاور را باور می کنید که جمعیت ساکنین این سیاره مجازی روزانه در حال افزایش چشم گیری است؟

طبق تحقیقات موسسه PEW تعداد کاربران بزرگسال اینترنت ۵% نسبت به سه سال گذشته افزایش داشته و این بدان معنی است که خرید محصولات به صورت آنلاین نیز هرروز در حال رشد است و از طرف دیگر کسب و کارهای محلی یا آفلاین در آینده نزدیک وضعیت خوبی نخواهند داشت.

بازاریابی اثرگذار زمانی اتفاق خواهد افتاد که مخاطب را در زمان و محل مناسبی پیدا کنید ، پس همواره بیاد داشته باشید مشتریان آنلاین خود را در محل هایی جستجو کنید که در آنجا بیشترین زمان را می گذرانند.

اگر شما هم پیگیر مطالب گذشته مسترمشاور بوده اید،در خصوص راه های تولید محتوای جذاب و اثرگذار برای مخاطبین پرداخته شده اما همچنان سوالات بسیاری در حوزه دیجیتال مارکتینگ از کاربران اینترنت وجود دارد..

یک بازاریاب عادی ممکن است تعاریف بازاریابی سنتی و دیجیتال را یکسان بیان کند، اما مسترمشاور با بررسی و پژوهشی که روی کسب و کارهای آنلاین در سایر کشورهای موفق انجام داده ، تفاوت ها و مزایای آن را به شما خواهد گفت.

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ را چگونه تعریف می کنید؟

دیجیتال مارکتینگ فرایند به کار گیری از تاکتیک­های دیجیتالی است تا کاربران را در گذرگاه­هایی که بیشترین زمان را در آن سپری می­کنند،زیر یک چتر واحد به نام بازاریابی آنلاین قرار داد.این گذرگاه­ها شامل :وب سایت ها ،فروم های تبادل نظر،شبکه­های اجتماعی،تبلیغات کلیکی و… است.

 

تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ

بهترین بازاریابان دیجیتال مارکتینگ تصویر واضحی از چگونگی انجام هر کمپین تبلیغاتی و اهداف کلیدی در ذهن خود دارند و با این تصویر واضح دست به طراحی یک استراتژی پایدار با استفاده از رسانه­های تاثیرگذار و پرمخاطب خواهد زد.

به عنوان مثل یک بازاریاب محتوا می­تواند با ایجاد وبلاگ و انتشار مطالب به هم پیوسته از  یک محصول و تبلیغ وبلاگش در سایر رسانه های اجتماعی به فروش موفقی دست یابد.همچنین می تواند با راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی از طریق ارسال ایمیل های انبوه به کاربرانی که در گذشته مشتری شرکت بوده اند، فروش محصول را افزایش دهد.

بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO)

به فرایند افزایش اعتبار مطالب شما و بالا بردن رتبه جایگاه وب سایت شما در موتورهای جستجو از جمله گوگل را بهینه سازی یا سئو می­گویند.این افزایش اعتبار و جایگاه باعث بالارفتن ترافیک سایت شما خواهد شد.کانال هایی که از سئو استفاده می کنند عبارتند از :

دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی محتوا – Content Marketing

بازاریابی محتوا فرایندی است که منجر به آگاهی از برند ،رشد ترافیک ورودی ،تولید مشتری برای شما خواهد شد.کانال هایی که می­توانند در استراتژی بازاریابی محتوا نقش داشته باشند عبارتند از:

  • پست­های وبلاگ
  • کتاب­ها و روزنامه­ها
  • اینفوگرافیک­ها
  • بروشور و کتاب­های آنلاین

بازاریابی شبکه­ های اجتماعی – Social Media Marketing

شبکه­های اجتماعی بستری است برای بالابردن آگاهی در مورد برند و افزایش محبوبیت محتوای تولیدی توسط شما و امکانی جهت افزایش مشتریان برای محصول ایجاد می­­کند.کانال­هایی که می­توانید در بازاریابی شبکه­های اجتماعی استفاده کتید عبارتند از:

  • فیسبوک
  • توئیتر
  • لینکداین
  • اینستاگرام
  • اسنپ چت
  • پینترست
  • گوگل پلاس

تبلیغات کلیکی – Pay-Per-Click

یکی از روش­های بالابردن ترافیک وب سایت شما روش تبلیغات کلیکی است که شما مبلغی را به ازای هر کلیک کاربر به گوگل می پردازید و در ازای آن تبلیغ شما در جایگاه بهتری از سایر نتایج جستجو در معرض نمایش قرار می­گیرد.سایر وب سایت هایی که امکانات این چنین دارند عبارتند از:

  • فیسبوک
  • توئیتر
  • لینکداین
  • اینستاگرام

بازاریابی وابسته یا Affiliate Marketing

روشی  است که بنای آن تبلیغ و قرار دادن محصول دیگران در وب سایت خود و دریافت درصدی از فروش نهایی خواهد بود.

دیجیتال مارکتینگ

اتوماسیون بازاریابی – Marketing Automation

اتوماسیون بازاریابی به نرم افزاری اشاره دارد که به منظور بهینه سازی عملیات بازاریابی پایه شما به کار می رود. بسیاری از مراکز بازاریابی می توانند وظایف تکراری خود را به صورت خودکار انجام دهندنمونه­های آن عبارتند از:

  • خبرنامه­ های ایمیلی
  • زمان بندی پست­ها در شبکه­های اجتماعی
  • به روز رسانی لیست مخاطبین
  • گردش کار پرونده مشتریان
  • تجزیه و تحلیل سامانه­های مربوط کمپین­های تبلیغاتی

 

بازاریابی ایمیلی – Email Marketing

شرکت ها از بازاریابی ایمیل به عنوان راهی برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود استفاده می کنند. قالبا ایمیل­ها برای تبلیغ محتوا، تخفیف ها و رویدادهای مهم و همچنین به منظور هدایت افراد به وب سایت هدف استفاده می شود. انواع ایمیلهایی که ممکن است در یک کمپین بازاریابی ایمیل ارسال کنید عبارتند از:

  • خبرنامه عضویت در وبلاگ
  • ایمیل پیگیری به بازدیدکنندگانی که فایلی را دانلود کرده­اند
  • ایمیل­هایی با محتوای مورد علاقه مشتریان
  • تبلیغ رویدادهای مهم به اعضای باشگاه مشتریان

روابط عمومی آنلاینOnline PR

وظایف روابط عمومی آنلاین تقریبا مشابه روابط عمومی سنتی است با این تفاوت که در اینجا می­بایست مواردی را با دیگر وب­سایت های خبری،اجتماعی ، وبلاگ های پر مخاطب و به طور کلی رسانه های دیجیتال به انجام رسانید.به عنوان مثال:

  • تماس با خبرنگاران از طریق شبکه های اجتماعی
  • بررسی و مطالعه پیام های رسیده از سمت مخاطبین
  • پاسخ گویی به مشتریان و سایر وب سایت­ها به صورت درج نظر

بازاریابی درونگرا – Inbound Marketing

نوعی از بازاریابی است که با توجه به استراتژی شما در بازاریابی محتوا ، این مخاطب است که به سمت شما می­آید.معمولا مخاطبین به دنبال پاسخ یکی از سوالات خود در موتورهای جستجو به محتوای شما بر می­خورد و به این ترتیب بدون ارسال پیام و تبلیغا خاصی جذب شما شده است.حضور شما در وبسایت مسترمشاور هم نمونه ای از این نوع بازاریابی است.

در: دیجیتال مارکتینگ, صفحه اول برچسب ها: امیدفخار, اینستاگرام, بازاریابی محتوا, دیجیتال مارکتینگ, سئو, فیسبوک, مسترمشاور
مقالات مرتبط

چرا هشتگ ها نقش مهمی در دیجیتال مارکتینگ ایفا می کنند؟

مرداد ۳۰, ۱۳۹۷ | مستر مشاور
مسترمشاور

هنگامی که در دیجیتال مارکتینگ روی توسعه برند فعالیت می کنید، هشتگ ها نقش مهمی را برای رسیدن...

ادامه مطلب ...

چرا دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارهای کوچک نقش حیاتی دارد؟

مرداد ۲۸, ۱۳۹۷ | مستر مشاور
مسترمشاور

زمانی که کسب و کارهای کوچک شروع به کار می کنند ، اغلب ممکن است از نقش دیجیتال...

ادامه مطلب ...

اجازه بده تا ایده هایت قدم بردارند

مرداد ۲۱, ۱۳۹۷ | مستر مشاور
ویدیوی انگیزشی

این ویدیوی انگیزشی با تلاش مستر مشاور برای شما همراهان همیشگی تولید شده و امیدوارم نقش مهمی در...

ادامه مطلب ...