page loader

سایت

چگونه با هک رشد ثروتمند شویم؟

مرداد ۲۴, ۱۳۹۷
| | |
اشتراک گذاری:

احتمالا کسب و کارهایی را دیده اید که بدون کم ترین تبلیغات یا صرف هیچ هزینه­ای برای تبلیغات به یک باره بر سر زبان ها افتاده اند یا در اصطلاح همه گیر و ویروسی شده ­اند.تصور نکنید که چنین کاری با جادو یا شانس همراه است همراه است ، واقعیت چیز دیگری است به نام هک رشد!

هک رشد چیست؟

در ابتدا باید بگویم که تعریف یکسانی از هک رشد در میان بزرگان این رشته مهیج و نوپا وجود ندارد.اما به نظر مسترمشاور  هک رشد چیزی جز تغییر ذهنیت شما نیست.حالا مسیر رسیدن به اهداف کوتاه­تر و کم هزینه ­تر شده و در عین سادگی ، تخصصی نیز شده است بسیاری از کسب و کارها،دانسته و ندانسته از این روش استفاده می­کنند اما نکته ای که باید در تمایز هک رشد با سایر روش های بازاریابی در نظر بگیریم این است که بنای حرکت ما حذف روش­های منسوخ و هزینه تراش در بازاریابی سنتی است.

یک هکر رشد از روش push یا ارائه تبلیغ به مخاطب و فروش تهاجمی استفاده نمی­کند ، بلکه از روش pull یا ایجاد اشتیاق در کاربر برای درگیر شدن با یرند بهره می­برد.اما ذکر این نکته بسیار مهم است که جایگاه بازاریاب و هکر رشد از یکدیگر جداست و هرکدام در حوزه خود می­توانند باعث موفقیت محصول شما شوند.

هک رشد - مسترمشاور
هک رشد

تفاوت بازاریاب سنتی و هکر رشد

بازاریابان به صورت سنتی بر روی افزایش جذب مشتری فعالیت می­کنند اما هکر رشد یک بازاریاب نیست! او فقط روی رشد و حفظ مشتری کنونی تمرکز دارد و در بین فعالیت خود به ابزارها و الگوریتم های خاصی دست می یابد که با تکرار و آزمون-خطا می­تواند با صرف هزینه ه­ای کمتر محصول شما را توسعه دهد.

تکنیک های هک رشد (Growth Hacking)  بلند مدت نیست و کمپانی­ ها با استفاده از آن می­توانند در کوتاه مدت رشد سریعی را تجربه کنند.به طور مثال توئیتر ، هات­ میل ، اوبر ، دراپ باکس و… همگی با این شیوه توانستند در کوتاه مدت مشتریان خودشان را به چندین میلیون نفر در سراسر دنیا افزایش دهند.

این تمرکز بالا روی رشد باعث خلق روش­ها ، ابزارها و افق جدیدی بود که در بین هیچ کدام از کتاب­های بازاریابی وجود نداشت که البته با گذشت زمان فرسودگی و فاصله بین این دو رشته بهبود چشم گیری خواهد یافت.

آینده کسب و کارهای اینترنتی

هک رشد یک روند بسیار جالب است که به ما چشم اندازی از آینده شرکت های اینترنتی را نشان می­دهد.معمولا موانعی میان تیم تولید محصول و بدست آوردن تجربه کاربری از محصول توسط مشتریان وجو دارد.برنامه نویسان کدهای خود را تولید می­کردند و بازاریابان مشتری را تحت فشار می­گذاشتند.اما همه چیز تغییر کرده!

هک رشد - مستر مشاور
هک رشد

آخرین بررسی­ ها نشان می­دهد که مدت زمان تاثیرگذاری روی مخاطبین تا هشت ثانیه کاهش یافته ، پس جایی برای داستان سرایی و روش های معمول وجود ندارد.

نکات کلیدی در این مبحث :

  • بازاریابان مهم هستند ، اما در اوایل راه اندازی شما به فردی نیاز دارید که تمرکز بیشتری بر روی رشد داشته باشد.
  • ماهیت محصولات اینترنتی راه جدیدی برای فکر کردن در مورد رشد تولید کرده است و این ویژگی­های محصول می­تواند دقیقا مسئول رشد باشد.
  • هکرهای رشد با استفاده از دانش و ابزارهای فناوری راه حل های مبتکرانه­ای برای رشد پیدا میکنند و موانع زیادی را از سر راه بر می­دارند
  • هک رشد قدم اول هر استات­آپ است و ردپای آن را در سازمان­های موفق و بزرگ کشف کنید.
در: هک رشد برچسب ها: دیجیتال مارکتینگ, مستر مشاور, هک رشد, هکر رشد
مقالات مرتبط

۱۰تکنیک بسیار کاربردی در استراتژی هک رشد

مرداد ۲۷, ۱۳۹۷ | مستر مشاور
مستر مشاور

واژه‌ای با عنوان “هک رشد” خیلی سریع در بین استارت‌ آپ ها توسعه پیدا کرد. به این خاطر...

ادامه مطلب ...